Pasaulē lielākā peldošo zivju fabrika

Savvaļas zivju krājumi visā pasaulē krītas, daļēji pārzvejas dēļ. Esnesaku, ka Lafajeta zivju pārstrādes kuģis  ir vienīgais problēmas cēlonis,bet 1500 tonnas zivju, ko tas sasaldē, un kuģi dienā, iespējams, nepalīdzšai  situācijai.

Lafajeta ir Klusā okeāna Andu zvejas flotes $100 miljonu pamatkuģis.Tas ir 228 metrus garš un 32 metrus plats. Tas darbojas kā peldošsapstrādes centrs piecu supertralēšanas kuģu un septiņu citu ķērāju kuģuflotei; savācot un sasaldējot traleru nozvejas, pēc tam saldētās zivisiepakojot un izkraujot krastā nostiprinātos  prāmjus.

Tiklīdz kāds no šiem savācējkuģiem būs noķēris savu pildījumu, tasnokļūs pie Lafajeta un izsūknēs tā  tilpnes saturu uz pārstrādes kuģavienā no trim sūkņu punktiem; divas stacijas ostas pusē var tikt galā ar diviem vienlaicīgiem traleriem, bet trešā sūknēšanas stacija kuģapakaļgalā tiek izmantota tikai tad, ja  nelīdzenie jūras ceļi padara vilkšanu nedrošu.

Uz Lafajeta kuģa zivis vispirms tiek ievietotas vienā no 32 aukstumiekārtas primārajām tilpnēm, katra ar 10 000 kubikmetru ietilpību. Tā var atbalstīt aptuveni 7000 tonnu zivju saldējamos ūdeņos.No turienes vakuuma sūknis izsūc  zivis no saimniecības tvertnēm unizgāž tās uz viena no trim lieliem galdiem. Šie krasti pēc tam paceltu aizķeri uz zivju šķirošanas sistēmu.

Zivju šķirošana pēc izmēra ir automatizēts process, jo mehāniskiešķirotāji piedāvā labāku precizitāti,  salīdzinot ar to manuālu šķirošanu,patiesībā sešas līdz desmit reizes precīzāku. Cilvēku šķirotāji joprojām pārsvarā veic zivju šķirošanu pēc sugām un svaiguma. Zivju šķirošanapēc izmēra ir būtisks apstrādes solis. Kad zivis ripo lejup pa nogāzi, tāsizkrīt cauri vienai no četrām īpaši lielām nišām. Šie aparāti spēj šķirot  novienas līdz 15 tonnām zivju katru stundu. Pēc šķirošanas zivis manuālipārbauda un pēc tam ievieto  vairākās sekundārās uzglabāšanastvertnēs.

No šejienes zivis tiek sūknētas līdz pat sasalstošajām līnijām. Šīs sešaslīnijas sastāv no vertikālu plākšņu  saldētāju sērijas – 232 kopā – katrāvienlaicīgi uzliesmojošu zivju sasaldēšanas 52, 20 kilogramu blokiem,kuru izmērs ir  100 –530 mm × 530 mm. Kopumā Lafajeta katru dienusaražo 12,064 blokus cycle—freezing 1500 tonnu zivju.

Pēc tam, kad zivis ir cietas, tās tiek iepakotas kastēs, kuras tiekiekrautas paliktņos. Šie paliktņi vai nu tiek uzglabāti saldētājkravassomā, kas ir paredzēta 14 000 tonnu zivju turēšanai uz paletēm, kur Clīmenis ir -26,  un to apkalpošana notiek ar 12 elektriskiem dakteriem, vaiarī tie tiek transportēti uz virspusi, lai tos  pārvestu uz piekrastes kuģiem.

Lafajets, no otras puses, neatgriežas krastā. Tas ir veidots tā, laipastāvīgi paliktu jūrā ar krājumiem un  degvielu, kas tajā ieplūst. Tā kātas darbojas kā galvenā pārstrādes stacija atbalsta flotes cathers,jebkura  Lafajeta darbības pārtraukšana novestu pie tā, ka visa floteapstātos. Šis kuģis ir tik milzīgs, ka tas aizstāj  septiņu standarta rūpnīcuražošanu, ships—saving 35 tonnas degvielas dienā un samazinotnepieciešamo apkalpi par 300.

Lafayette darbojas Klusā okeāna dienvidu daļā, zvejojot Čīles JackMackerel, balto zivi, ko galvenokārt  patērē Rietumāfrikā un kuras vērtībapašlaik ir $1000/tonna. Tā ir septītā visvairāk nozvejotā zivs pasaulē. Pacific Andes, uzņēmums, kam pieder Lafayette, bija viens no pirmajiemzvejas uzņēmumiem, kas  komerciāli apgādāja Aļaskas Polloku. TagadPolloks tiek izmantots Makdonalda zivju filejām.